Strömlös lördag !

Såg fram emot en mysig lördag hemma i Strycktjärn med familjen!!
Vi skulle baka pepparkakor, pepparkakshus, lyssna på julmusik och färga mitt hår! :)
Men vad händer? - Kl 14:00 Strömavbrott!
Mitt i pepparkaksbaket slutar ungen att fungera, lyset släcks och huset blir kallt!
Jaja, vi tände massa ljus och beställde mat från Älvsby pizzeria.
Pepparkakorna låg frusna och ogräddade på altanen, och maten åkte ner i källaren.
Hela kvällen satt jag och Maja med pannlampor och läste gamla kalle-anka julböcker! ;D
Gick och la oss i stugan där det i alla fall var varmt eftersom vi hade eldat i kaminen.

På morgonen var strömmen inte tillbaka.
Vi skulle koka vatten på ett gasolkök, men då börjar hela gasolgrejen att
brinna och vi får släcka med massa blöta handukar! haha!
Sen helt plöstligt, 13:30, kommer strömmen tillbaka!
Yes! På med ugnen och in med pepparkakorna! Värme i huset och julmusik!!
Nu har vi precis satt kristyr på kakorna och jag tog en paus för att sitta vid datorn!
Halleluja för ström!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0